lördag 23 januari 2010

Det surrar i kupan....

"Om det är ett surr så måste det vara någon som surrar, och den enda meningen med att surra, som jag kan tänka mig är för att man är ett bi, och den enda meningen med att vara ett bi, som jag vet, är att göra honung, och den enda meningen med att göra honung är att jag ska äta den."

 Nalle Phu -  A A Milne

Dagen började galant eftersom jag själv löste Melodikrysset  (pss lite hjälp av wikipedia/internet + ett sms till ett en vän, Mariane Tack :) ) Dock löste det jag inte det färdigt innan slutvinjetten kom som jag gjorde förra helgen ( det är sport) ..... fick göra några sökningar efter, men nu är det inskickat.
Ja Morgongymnastiken var då avklarad & när K kom hem framåt lunch från sitt vildsvins jaktpass,( som vanligt har jaktkompisen Fredrik bloggat)  så drog vi ut till ett kanin hett ställe utåt havet, Hajvar innan Hasslö.

Clara fick rasa av sig på en lång runda innan vi tog rundan runt barackerna och slånbärsnåren. Mycket spår och lite vittring, men  En kanin stötte  Clara jätteglad, äntligen !!Efter någon sekunds "övertalning" fick vi stopp på kaninstötaren, sen ville vi hitta fler men dom tryckte nog i husgrunden, såå var det slut på det roliga.
Nöjda med det lilla for vi hem till stugvärmen och mumsade på Semlor som svärmor kom med plus leverans
av vantar och oranga mössor till Jägaren. ( en så rälig färg tydligen att sticka så skulle det bli fler beställningar så kostar dom !!!!)

Nä nu har jag surrat färdigt!!
Nu vankas det grillad kyckling på grillen där ute och bakpotatis och Cole slow...... å ett glas rött.... mums

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja