tisdag 5 januari 2010

Vi har blivit lurade...

Clara på en tjädertupp och jag på några timmar.....
Jo idag var K bjuden på stor jakt i Ruan där det skulle skjutas vildsvin, älg och räv.
Bara fram till halv tolv.......... Några ord citerat från K jaktdag...
Han hann inte ens komma på passet förrän någon sköt en älgkalv, en kort stund därefter stod han beredd med bössan, eftersom drevet kom emot han. Ut i den snöiga gläntan for det ut ett rådjur följt av en stor Tjädertupp i full fart, han fick en känsla av att vara i en disneyfilm för att se ett rådjur samtidigt med en tjäder är ingen vanlig syn på våra breddgrader...... var ju inte riktigt det dom jagade idag.....
Jaktdagen slutade med att fem grisar en älgkalv och en räv hade fällts........ Tre timmar försent anlände en frusen, lite uttråkad men ändå lite upprymd jaktkille utan att fått avlossa ett skott.

Har inget alls emot att K är iväg på upptåg men tidsoptimisterna (jägarna & jaktlaget) kan väl iallafall vara lite realistiska och säga en tid som är rimlig (fattar väl jag med att en jägare inte bara kan dra från sitt pass i skogen mitt i ett drev, när dom efter lunchgrillningen bara skulle stöta av en liten såt till som beräknat skulle ta en kvart)
ja ja jag har väl oxå varit iväg någon gång på något möte eller nåt som bara skulle ta en timme eller så ......


Tjiing



5 kommentarer:

  1. Men Milla...
    Jag trodde du var injagad tills nu och visste att det enda som sätter stopp för jakten är när mörkret faller på. ;)
    Så i fortsättningen tror jag det stämmer bättre om du kollar solens upp/ned gång istället för att fråga Kalle. :)

    SvaraRadera
  2. instämmer nog med fredrik, helt pointless att fråga, man får ändå aldrig svar som stämmer. Jag brukar addera på 3 timmar på svaret och ibland, men bara ibland blir jag positivt överraskad att de är hemma tidigare :)

    SvaraRadera
  3. Men Fredrik, säger du så till din fru med?? Tack för tipsen, iallafall :)Ja det är ju kul om man kan bli positivt överraskad nån gång.
    Vill bara tillägga att nu var det inte K som sa, utan han som bjöd in!!! Har det på SMS ha ha

    SvaraRadera
  4. Absolut. Anna är injagad. ;)
    Men du, han som bjöd in är ju säljare och du vet väl hur mycket man kan lita på en sån...

    SvaraRadera
  5. härligt fredrik nu fick du in en tiopoängare.... kan straffa sig :)

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja