lördag 9 januari 2010

Isfiskeinspektion /expedition.....

Åkte ut för att kolla till dom på isarna och få lite frisk iskall luft på våra kinder...... lufta igenom pälsen lite
Clara tyckte det var supernice.....

Snart såg vi "fiskarna" i full färd med att "skumma" ishålen på is...........


Där det både angelfiskades, ismetades & pimplades dock ingen gäddsax idag!!



Fredriks anordning med ismete...

Plötsligt några hundra meter bort på isen dök det upp en Rådjursget med två killingar....... stod och glodde på oss medans jag försökte gå närmare......


..... då började dom lägga klövarna på ryggen och dra .........


Nippe pimplade upp en av de största Abborrarna för dagen därefter blev de bara mindre och mindre.....  asg , men var det inte här ( klickar man på här kommer man till för ca ett år sedan....) ni brukar ta upp rätt stora, frågade jag. Jo det var det ju, sa N.
Innan vi kom hade angeldonen smällt minst 10 gg minst lika många gäddor hade "ryckts" in och upp men inga gäddor fanns någonstans när vi kom några timmar för sent. Orkade inte stå på isen så tidigt denna lördag, vi tog en "monsa" lördag........ Vi tvivlade lite på om det verkligen dragits några gäddor denna lördag morgon men det var tydligen "catch and relase" tema idag!!! Om man klickar på namnet Fredrik lite högre upp finns det bildbevis på "en" Gädda..........

Idag långfärdade vi inte på isen alls det gjorde en Tess med kompisarna Anna och Stefan  bara.
Den grillade korven var god. Får bli en heldag en annan dag Andra halvan hade vi andra uppdrag: Kalle stycka rådjur på Möcklö (som jaktlaget sköt på nyårsafton) och jag funktionär på slutspel i Seniorernas lilla DM i idrottshallen som faktiskt slutade med silvervinst för vårat FGoIF Grattis!!

See ya  afk
bbs

2 kommentarer:

  1. Jodå, det blev ett antal smågäddor med topp på ca 3kg. Fast det smällde inte bara 10ggr utan minst 15. Fråga Nippe, om han hör något... ;)
    Synd ni kom liiite för sent. 30min tidigare så hade ni fått lite mer action.
    PS. Inte jag som har så snygga ismete anordningar utan det var Andreas som stod för dem. Mina var ju de hemmagjorda i trä.

    SvaraRadera
  2. Ha ha du ligger inte på latsidan Fredrik. Tack för infon, ok jag kanske ska hålla mig till lite mer fakta hädanefter och inte bara anta. Nästa gång är vi med från början:)

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja